Adana ilinde çekişmeli veya anlaşmalı davalarda boşanma avukatı ihtiyaçlarınıza, hak kaybı yaşamamanız için, Adana ARTE Hukuk & Danışmanlık Bürosu, tecrübeli ve ilkeli avukatlarıyla çözümler sunuyor.

Aile müessesi, taraflar için yaşamlarını sağlıklı bir şekilde sürdürmelerine olanak kalmadığında, iki taraf için de yıpratıcı ve sürdürülmesi faydadan çok zarar getirmeye başladığında, bireylerin kendi geleceklerinin önünde engel teşkil etmeye başladığında boşanma ile ortadan kaldırılabilir. Ancak, boşanma sürecinde her iki tarafında zarar görmemesi ve hak kaybı yaşamaması için hukuki bir sürecin tamamlanması gerekir.

Boşanma her zaman sadece iki insanı ilgilendiren bir prosedür olmayabilir.

• Mal paylaşımları,
  • Çocuk velayeti,
  • Gerekirse nafaka, maddi ve manevi tazminat,
  • Varsa tarafları ilgilendiren cezai durumlar,
  • Gerek duyulduğunda delil ve tanıklar

gibi konular da sürece dahil olabilir.

Anlaşmalı davalar, her iki tarafın da boşanma konusunda hem fikir olması dolayısı ile tek celsede sonuçlanabilirken; çekişmeli davalar ayrıntılı, hukuki anlamda hak kaybı yaşanmaması için dikkat edilmesi gereken ayrıntılar içeren, karmaşık ve yıpratıcı bir süreç gerektirebilir.

Hukuki konulara vakıf olmayan taraflar, bu süreçte yasaların kendilerine tanıdığı haklardan mahrum kalma riski ile karşı karşıya kalırlar. Mahkeme sürecinde kullanılacak yanlış cümleler aleyhte sonuçlanabilecek ve davanın farklı boyutlara girmesine neden olacak durumların yaşanmasına neden olabilir. Bu nedenle boşanma davalarında boşanma hukukuna hakim, tecrübeli ve alanında uzman avukatlardan destek almak önemlidir.

Çekişmeli Boşanma Davaları Hangi Sebeplerle Açılabilir?

Çekişmeli boşanma davaları farklı nedenlerle açılabilir. Boşanma nedenlerinin temelinde taraflardan birinin yaşamının katlanılması zor bir hal alması ve ruhsal anlamda evliliği yürütmek için gerekli yeterlilikleri yitirmesine dayanması gerekir.

Çekişmeli boşanma davaları sebepleri şu şekilde sıralanabilir,

• Sürekli ve hayatı olumsuz etkileyen tartışmalar,
  • Şiddet ve tehdit,
  • Şiddetli geçimsizlikler,
  • Tarafların farklı özelliklerde olmasına bağlı devam arzeden tartışmalar,
  • Güvensizliğe neden olacak davranışlar,
  • Cinsel ilişkiden kaçınma ve uzak durma,
  • Doğal olmayan, bedensel ve ruhsal yıpranmaya neden olan cinsel yaşama zorlama,
  • Eşlerin aile bireylerine bilinçli kötü davranışları,
  • Hakaret, istismar, aşağılama, bedensel ve ruhsal yıpratma,

ve bunlara benzer çok sayıda sebebe dayalı olarak çekişmeli boşanma davaları açılabilir.

Çekişmeli veya anlaşmalı boşanma davalarında, herhangi bir hak kaybı yaşanmaması adına Adana ilinde boşanma avukatı ihtiyacınız olduğunda, alanında uzman olan ve yalnızca bu alana bakan avukatlarımızla ARTE Hukuk & Danışmanlık Bürosu her zaman yanınızdadır.